VÁLASSZ A MENÜBŐL:

Építsünk I (makettünk kisúlyozása)

Bizonyára, sokan kerültek már abba a helyzetbe, hogy az elkészült makettjük farnehéz lett, és egy olyan pózban áll meg a polcon, mintha csak fel akarna szállni, orral felfelé az égnek (vagy plafonnak) :)
Nos arra, hogy orrnehézzé tegyük, segítve azt, hogy szépen stabilan álljon meg makettünk a futóművein, sok megoldás létezik. Bár viccesnek hangzik, én csiriznek nevezett dzsamizgát készítek, mely lisztből és vízből áll. Ebből a két komponensből gyúrok egy masszát, s annyi lisztet teszek bele hogy már ne ragadjon az ujjaimhoz. Majd formálok belőle egy nagyobb galacsint a megfelelő súly elérése érdekében és még a törzs elemeinek összeregasztása előtt elhelyezem a makett orrában. Szuper kis trükk ez és a későbbiekben semmilyen formában nem hátráltatja a makett építését, hiszen hamar megszárad és ha ügyesek vagyunk még csak nem is látszik.


Létezik még megoldás: a gyurma. Itt a dolog elég egyértelmű, csak egy megfelelő méretű és súlyú gyurmadarabot kell raknunk a makett orrába és hiphopp ki is súlyoztuk azt.

A következő megoldás lehet még az ólom. Itt már körültekintőbben kell eljárnunk, hiszen ha az ólom súlyunk azon része melyet felhevítettünk a tapadás érdekében túl meleg, kárt tehetünk makettünk műanyag részeiben, ezért célszerűbb a megfelelő ólomsúlyt pillanatragasztóval, vagy bármilyen fém-műanyag ragasztóval rögzíteni.

Megemlítendő, hogy tőkesúlyként használhatunk még bármilyen nehezebb tárgyat melyet stabilan rögzíteni tudunk makettünkben és semmilyen formában nem károsítjuk vele azt.

3 megjegyzés:

viteez írta...

szia!

remelem folytatdik a blgod, es nem marad abba. en most kezdtem el osszerakni eletem elso makettjet, egy airbus319-et. mivel meglepodve tapasztaltam, h kell orrnehezek, en 2ft-osokbol gyartottam (7 2ft ragasztottam ossze, es azt rogzitettem a gep orraban.

Sityu írta...

Szia! Jó ötlet ez az oldal, eddig tetszik. Jómagam is repülő ill. makettőrült vagyok, szívesen konzultálnék másokkal, hátha vannak jó 5letek. üdv

Unknown írta...

Helló.
Én jelenleg egy A10 Thunderbolt -ot építek és annak útmutatójaban pontosan megadtak, hogy 10 gramm súly kell orrába..vagy 15....de nem is ez a lényeg, hanem, hogy miből.
Sörét.
A modellragaszto ragasztja, csak nem kell túl sokat kenni alá, mert átűt a repülő törzsén. Gondolom oldja a műanyagot.